Телебачення після космічних польотів і відкриття атомної енергії – найзначніший винахід ХХ століття. Але воно, як і будь-який винахід людського розуму, може бути одночасно і благом, і злом – все залежить від того, як розуміти його призначення. У полоні біля телевізора у вільний від занять час знаходяться і багато школярів.
Багатогодинне сидіння перед екраном веде до повного пошкодження режиму дня. Перевищення розумної межі видовищного навантаження може привести до перенапруження нервової системи, погіршення самопочуття і різкого зниження працездатності в школі і вдома. Перегляд телепередач народжує у школярів звичку, що доходить до автоматизму, проводити щовечора саме біля екрану телевізора. Крім того, перегляд телевізійних передач збільшує час, проведений школярами в стані нерухомості. Проводячи багато часу біля телевізора, школярі починають менше рухатися, менше гуляти, пізно лягають спати.
Перегляд телепередач відразу після закінчення занять в школі, приготування домашніх завдань, читання книги сприяє наростанню втоми, яка накопичилась за день.
Як будь-яка зорова робота, перегляд телепередач може привести до стомлення, особливо якщо проводиться в несприятливих умовах – при поганому освітленні, на близькій відстані тощо.
Правила перегляду телевізора дитиною:
Телевізор дуже впливає на здоров'я і мислення молодшого школяра. Дослідження психологів підтверджують, що діти, які часто дивляться телевізор, зазвичай гірше вчаться в школі.
Матеріал підготовлено працівниками НМЦ ЦЗ та БЖД м. Києва методистом Володимиром ГРИГОР’ЄВИМ та МВН Василем ЯЩЕНКОМ